Zrození a smrt Aranu - Pravidla: Magické dovednosti
Magické dovednosti:
Používání magických předmětů (bojová-magická)
Cena: 10 XP bodů
Umožňuje hráči používat magické předměty jako jsou zbraně, zbroje, štíty, ale i různé amulety, prsteny, hůlky a berly nabité kouzly. Také umožňuje seslání kouzla z magického svitku.
Magické probuzení (magická)
Cena: 20 XP bodů
Postava v sobě probudila magickou sílu a dokáže sesílat magická kouzla. Nemůže se naučit žádnou bojovou dovednost, vyjma Umění boje a Používání magických předmětů. Podrobnosti v pravidlech Magie.
Znalost magie (magická)
Umožňuje rozpoznat použití magie, její druh i účinky.
0. stupeň - nic nepoznáš
1. stupeň - poznáš, je-li předmět magický a jaký druh magie byl použit
2. stupeň - rozpoznáš přesně efekt
3. stupeň - rozpoznáš způsob použití (např. spouštěcí formule)Výroba magických svitků (magická)
Umožňuje psát svitky, na které mág zaznamená k pozdějšímu použití kouzlo, jež zná. Výroba takového svitku stojí manu, ale použití svitku nikoli. Mág, který má dovednost alchymie, může manu na výrobu svitku použít z jakéhokoli předmětu, z něhož jako alchymista může manu čerpat.
0. stupeň - neumí
1. stupeň - vyrobí svitek s kouzlem, které umí, a spotřebuje 2x tolik many, kolik stojí použití kouzla
2. stupeň - vyrobí svitek s kouzlem, které umí, a spotřebuje přesně tolik many, kolik stojí použití kouzla
3. stupeň - vyrobí svitek s kouzlem, které umí, a spotřebuje 1/2 many, kolik stojí použití kouzlaVýroba magických předmětů (magická)
Umožňuje očarovat předmět. Velikost a materiál předmětu určují, kolik many je schopen předmět vstřebat, tudíž i počet či sílu kouzel, které bude předmět obsahovat: materiál - kov/dřevo/kost/kámen 1 mana, stříbro 2 many, zlato 3 many, mitril 4 many, adamantium 5 many rozměr: velký 10x, malý 5x , drobný 3x. Očarování takového předmětu stojí manu, ale použití předmětu nikoli. Mág, který má dovednost alchymie, může manu na výrobu svitku použít z jakéhokoli předmětu, z něhož jako alchymista může manu čerpat.
0. stupeň - neumí
1. stupeň - očaruje předmět kouzlem, které umí, a spotřebuje 2x tolik many, kolik stojí použití kouzla
2. stupeň - očaruje předmět kouzlem, které umí, a spotřebuje přesně tolik many, kolik stojí použití kouzla
3. stupeň - očaruje předmět kouzlem, které umí, a spotřebuje 1/2 many, kolik stojí použití kouzlaAlchymie (magická)
Jde o míchání lektvarů a lučba many z rostlin, žláz příšer, drahých kamenů a kovů. Je potřeba minimálně 3 zkumavek, karaf, flakónů či jiných nádob. Je to výrobní dovednost, proto je nutné se naučit nějaký recept či kouzlo, aby byl hráč schopen výrobek vyrobit.
0. stupeň - pokus dopadne výbuchem = 1 těžké zranění
1. stupeň - 1 výrobek za 10 min.
2. stupeň - 1 výrobek za 8 min.
3. stupeň - 1 výrobek za 6 min.