Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Zrození a smrt Aranu









Pravidla:
Dovednosti:
Zrození a smrt Aranu - Pravidla: Magie

Magie

Obecné informace

Od velkého výbuchu v říši magických proudí magie jinak... divočeji, nezkrotněji. Mágové tak po mnoha jednáních a naléhání Vznešených elfů došli k závěru, že dosavadní přístup k magii byl příliš arogantní a krátkozraký. Po týdnech studií, vyvinuli mágové školu Vlády nad živly, založenou na porozumění přírodním zákonům a duchovní stránce magie.

Mágové, kteří prozkoumávaly kráter vzniklý záhadným výbuchem na území Magických zjistily, že krystaly pokrývající dno a okolí kráteru je možno použít jako ohniska a zdroje záhadné magické síly a tak vznikla Krystalová magie založená na využívání divoké síly, dřímající uvnitř záhadných krystalů.

Stupně magického probuzení, učení kouzel a sdílení many

StupeňHodnostZásoba manyDoba meditace
I. stupeňAdept20 mana bodůmedituje 30 minut
II. stupeňNovic30 mana bodůmedituje 25 minut
III. stupeňMág40 mana bodůmedituje 20 minut
IV. stupeňStarší mág50 mana bodůmedituje 15 minut
V. stupeňArcimág60 mana bodůmedituje 10 minut

Manu je možné mezi mágy sdílet, to dříve nebylo možné a ti tak nyní dokážou sesílat kouzla která by jinak byla nad jejich síly. Manu může sdílet libovolný počet mágů přičemž maximální množství sdílené many nepřekročí součet polovin jejich celkové zásoby many (co by se mohlo stát při překročení určí Organizátor). Pro sdílení many je pak nutné, aby se mágové navzájem dotýkali.

Příklad 1 : Johny (II. st. 30magů), Bonny (IV. st. 50magů ) a Cohny (I.st. 20magů) jsou tři mágové kteří potřebují sdílet manu. Maximum many, kterou jsou schopni sdílet je 50magů (30+50+20=100/2=50).

Příklad 2 : Devět mágů na I. stupni a jeden na IV. stupni magického probuzení mohou dát dohromady až 115 magů a k tomu jsme došli takto ((9*20) + 50)/2= 115.

Za každé seslání kouzla získá kouzelník 1 XP. Kouzla se učí vždy 5 minut a stojí určitý obnos zkušenosti, jejichž počet je uveden v přiložené tabulce. Kouzla se hráči mohou učit od mistrů či dalších magicky probuzených postav. Kouzelník dokáže učit pouze kouzla která sám zná a která jsou o stupeň nižší než je úroveň jeho Magického probuzení (Mág na II. st. může učit kouzla I. st. atd). Každé kouzlo se učí zvlášť a pokud je kouzlo více stupňové je pro naučení dalšího stupně nutná znalost stupně předchozího.

Úroveň kouzlaBody pro naučení
kouzlo I. úrovně4 XP
kouzlo II. úrovně6 XP
kouzlo III. úrovně8 XP
kouzlo IV. úrovně10 XP
kouzlo V. úrovně12 XP

Magické probuzení stojí do začátku 20 EXP a postup na další úroveň (např. z III. na IV. úroveň) rovných 10 XP + znalost minimálně tří kouzel z předchozího stupně.

Do začátku si kouzelník může vybrat tři kouzla a je pouze na něm, zdali budou dvě elementární a jedno obecné, nebo obráceně... k těmto kouzlům ještě získá schopnost ovládat svůj element.

Krystalová magie

Krystalová magie (někdy též Kráternická) využívá ke kouzlení krystaly vniklé při velkém výbuchu. Všechna tajemství krystalů stále nebyla zcela odhalena, ale už nyní je může používat každý kdo je Magicky probuzený nebo umí Používat magické předměty.


Známé základní krystaly
Zelený krystal - Zemní krystal umožňující uživateli potlačovat magiku ve svém okolí.
Modrý krystal - Vodní krystal umožňuje uživateli dotekem mrazit terč.
Červený krystal - Ohnivý krystal umožňuje uživateli vystřelovat projektily zraňující terče.
Bílý krystal - Vzdušný krystal umožňuje uživateli odhazovat terče a projektily.
Černý krystal - Krystal duší nebo také Krystal smrti, dává uživateli schopnost vytvářet nemrtvé.

Vláda nad živly

K praktikování Elementárních a Obecných kouzel je nutná znalost formulí, dostatečná sebekontrola a vlastnictví hole. Bez hole není magie.

Každý kouzelník umí ovládat element který si vybral (nebo který si vybral jeho?) a na základě toho dokáže sesílat specifická kouzla odpovídající tomuto živlu. Kouzla jsou sesílána pomocí formulí, které musí mág zřetelně pronést, aby řádně zformoval tok magické sil.

Kouzla

MAGIE OHNĚ

Vábení ohně (4-60 magů)
Formule: Volám tě ohni, vyslyš mé volání a ... (doplň dle situace)
Efekt: Ovládání ohne dle svých představ, cena se pohybuje od 4 do 60 podle náročnosti.

I. stupeň

Plášť z kopřiv (4 magy/10 min)
Formule: Zahal mě kopřivo a žahni, když je třeba.
Efekt: Kdokoliv se holou rukou dotkne terče kouzla, má pocit jakoby ho žahali desítky kopřiv.

Ohnivé písmo (4 magy/5 slov)
Formule: Má vůle je ostřejší pera.
Efekt: Po mágových prstech zůstává spálená stopa a mág tak může psát do různých ohněm zničitelných materiálů.

Dotek ohně I (4 magy)
Formule: Mé prsty jsou uhlíky.
Efekt: Dotekem zraní za 1LZ, neprojde zbrojí

Roztav (4 magy/500 g)
Formule: Roztav se v žáru mého sevření.
Efekt: Dotekem roztaví kovový předmět

Měch (4 magy/5 min)
Formule: Žhni a hoř.
Efekt:Příživy již existující oheň, tak aby jej nebylo možné uhasit jinak než pomocí magie a svěcené vody.

II. stupeň

Ohnivý bič (6 magů)
Formule: Hejá, třímám spalující bič.
Efekt: Zranění ohněm 1LZ do vzdálenosti 5 kroků ukázáním

Ohnivá klec (6 magů/5 min)
Formule: Plamenné vězení, v žáru tě uvězní.
Efekt: Terč je uvězněn v kleci z plamenů které ho nezraňují, ale dost pálí pokaždé když se jí dotkne.

Ohnivý štít I (6 magů)
Formule: Ohnivý štíte, ochraňuj.
Efekt: Terč kouzla získá poloviční odolnost proti ohni a ohnivé magii, vždy je ale zraněn za alespoň 1LZ (Do prvního zásahu/kouzla)

Spalující odhodlání I (6 magů/10 min)
Formule: Tvé odhodlání rozptýlí tvůj strach.
Efekt: Terč je zcela imunní proti efektům strachu.

III. stupeň

Ohnivá koule (8 magů)
Formule: Mocná koule ohně, žhni a spaluj.
Efekt: 1TZ projektilem

Berserk (8 magů)
Formule: Nechť tvá krev vře spalující zuřivostí.
Efekt: Terč propadne do bojového šílenství a utočí na všechny kolem sebe, včetně spolubojovníků.

Spalující odhodlání II (8 magů)
Formule: Tvé odhodlání rozptýlí tvůj strach a dá ti sílu.
Efekt: Terč je zcela imunní proti kouzlu strach a ignoruje první zásah v souboji.

IV. stupeň

Avatar ohně (10 magů/1 min)
Formule: Oheň je ve mně, oheň je můj. Já jsem ohněm a oheň to jsem já.
Efekt: Mág se změní v elementa svého živlu. Získá odolnost na tři zásahy (poté si normálně počítá zranění) a dotekem zraňuje za 1 LZ (ignoruje zbroj). Vodní kouzla jej ale zraňují za dvojnásobek.

Dotek ohně II (10 magů)
Formule: Mé prsty jsou ohněm.
Efekt: Dotekem zraní za 2LZ, ignoruje zbroje

Ohnivý štít II (10 magů)
Formule: Ohnivý štíte, chraň.
Efekt: 100% odolnost proti ohni a ohnivé magii (Do prvního zásahu/kouzla)

V. stupeň

Kruh ohně (12 magů)
Formule: Zaříkám oheň, aby tento kruh prostoupil a ochránil, nikdo sem ať nevstoupí.
Efekt: Mág pomocí ohně kolem sebe vytvoří kruh s poloměrem max. 5metrů. Na okraji kruhu výři několika metrová ohnivá bariera která se nedá překonat (vyjma způsobů popsaných níže). Bariera nezraňuje a chrání před jakoukoliv zbraní, střelou nebo útočným kouzlem.
pozn.: mág se musí pohybovat v kruhu a odříkávat text zaklínadla. Uvidí-li osobu, která se blíží k barieře, zastaví ji a sdělí, co vidí.
Způsoby překonání bariery:
- Hráč přeměněný na vodního avatara nebo vodní elementál (ztratí jeden život)
- Hráč pod vlivem Kouzel Ohnivý štít a Kamenná kůže
- Další po domluvě s Organizátorem

Inferno (12 magů)
Formule: Ohnivá sílo, vyslyš mé volání a rozpoutej Inferno!
Efekt: Vzduch kolem mága se rozžhaví a až 5 terčů je sežehnuto a zraněno za 1 TZ

MAGIE VODY

Laskání vody (4-60 magů)
Formule: Volám tě, vodo, vyslyš mé volání a ... (doplň dle situace)
Efekt: Mág zcela ovládá všechny formy vody.

I. stupeň

Chůze po hladině (4 magy/5 min)
Formule: Tak jako vodoměrka, tak i já kráčím.
Efekt: Mág může chodit po hladině vodní, či jiné (5 min)

Vláha I (4 magy/úroda)
Formule: Rozvíjej se poupátko, nejplodnější z plodů.
Efekt: Zvýší produkci pole o 50%

Kroupa (4 magy)
Formule: Vrhám na tě, z ledu kroupu.
Efekt: Stvoří kus ledu, který mág muže vrhnout na terč a zranit ho za 1LZ

Vodní štít I (4 magy)
Formule: Vodní štíte, ochraňuj.
Efekt: Terč kouzla získá poloviční odolnost proti chladu, kyselině a vodním kouzlům, vždy je ale zraněn za alespoň 1LZ (Do prvního zásahu/kouzla)

Koroze (4 magy/500 g)
Formule: Povolávám tvárnou vodu, sílu, která sochá a ničí.
Efekt: Dotekem poškodí vodou poškoditelný materiál (Dýka se ztupí a zrezne, kožené zbroji praskne přezka, prkno ve dveřích zpráchniví)

II. stupeň

Bažina (6magů)
Formule: Probuď se, spící vodo, zde budiž bahno!
Efekt: Vytvoří pole 5x5 kroků, kde musí každý chodit "pata-špička".

Vláha II (6 magů)
Formule: Rozvíjej se, poupátko, budeš plodit světu.
Efekt: Zvýší produkci pole o 100%

Otrav I (6 magů/porce)
Formule: Převracím a obracím mrtvou vodu, otravuji.
Efekt : Mág dokáže dotekem otrávit nápoje, jídla či jiné poživatiny Obyčejným lehkým jedem (1 lehké zranění/5 min)

Ledové sevření (6 magů/10 min)
Formule: Krev v těle ti tuhne, údy tě neposlouchají a jsi sevřen.
Efekt : Kolem těla terče se vytvoří ledová skořápka, která mu brání v pohybu, ale nebrání mu v dýchání. Skořápka vydrží tři zásahy a nebo do konce kouzla

III. stupeň

Ledové kopí (8 magů)
Formule: Vrhám ledové kopí, co k zemi tě skolí.
Efekt : 1TZ projektilem

Vodní štít II (8 magů)
Formule: Vodní štíte, chraň.
Efekt : 100% imunita proti ledovým zraněním a kyselině (Do prvního zásahu)

Parní forma (8 magů)
Formule: Jsem jen vodou, uvězněnou v tělesné nádobě. Umím vodu odpařit, umím se osvobodit.
Efekt : Mág ztratí fyzickou formu a existuje v podobě páry. V podobě páry se může protahovat skrze díry a úzké mezery, pokud se však chce mág změnit zpět musí znovu zaplatit cenu 8 magů. Mág v parní formě je dvakrát zranitelný vzdušnou magií a ignoruje fyzická zranění způsobená obyčejnými zbraněmi, ale není schopen kromě pohybu žádné jiné akce.

IV. stupeň

Kotel krve (10 magů)
Formule: Nechť tvá krev vře a bublá, tak jako vše voda v kotli.
Efekt: Dotekem na hruď terče se začnou terči vařit tělní tekutiny (nutno hrát RP) a ten je zraněn za 1TZ. Tvorové jimž v žilách nekolují tělní tekutiny jsou proti efektu kouzla imunní.

Avatar (10 magů)
Formule: Voda je ve mně, voda je má. Já jsem vodou a voda to jsem já.
Efekt: Mág se změní v elementa svého živlu. Získá odolnost na tři zásahy (poté si normálně počítá zranění) a dotekem zraňuje za 1 LZ a je 2x zranitelný ohněm.

Otrav II (10 magů/porce)
Formule: Převracím a obracím mrtvou vodu, otravuji.
Efekt: Otráví nápoj, jídlo či jinou poživatinu Magickým jedem. (1 lehké zranění/3 min) Ten je bezbarvý až mírně růžový a voní jako přezrálé sladké ovoce... chutná velice sladce, sladčeji než med.

V. stupeň

Kruh vody (12 magů)
Formule: Zaříkám vodu, aby tento kruh prostoupila a ochránila, nikdo sem ať nevstoupí.
Efekt: Mág pomocí vody kolem sebe vytvoří kruh s poloměrem max. 5metrů na okraji kruhu se vytvoří několika metrová ledová bariera která se nedá překonat (vyjma způsobů popsaných níže). Bariera nezraňuje a chrání před jakoukoliv zbraní, střelou nebo útočným kouzlem. pozn.: mág se musí pohybovat v kruhu a odříkávat text zaklínadla. Uvidí-li osobu, která se blíží k barieře, zastaví ji a sdělí, co vidí.
Způsoby překonání bariery:
- Hráč přeměněný na ohnivého avatara a ohnivý elementál (ztratí jeden život)
- Hráč v Parní formě a pod ochranou Vodního štítu
- Další po domluvě s orgem.

Ledová nova (12 magů)
Formule: Mrzni a praskej, drtím vše silou ledu.
Efekt: Až 5 terčů kolem mága je zmraženo na kost a zraněno za 1TZ.

Splynutí (12 magů)
Formule: Vodo, přijmi své dítě a dej mu svou ochranu.
Efekt: Mág musí mít k dispozici velkou vodní plochu nebo kus ledu. Mág se ponoří do vody/vstoupí do ledu a stane se její součástí... v této podobě se jeho mysl zpomaluje a pomalu upadá do kómatu ve kterém může zůstat i stovky let bez nutnosti se stravovat nebo vylučovat.

MAGIE ZEMĚ

Sevření země (4-60 magů)
Formule: Volám tě, zemi, vyslyš mé volání a ... (doplň dle situace)
Efekt: Mág se naučil zcela ovládat zemi a všechny druhy nerostů. Dokáže již prach ze vzduchu změnit v pevnou zemi.

I. stupeň

Prach (4 magy)
Formule: Pozor, oslepující prach.
Efekt: Oslepí na 5s cíl

Cit země I (4 magy)
Formule: Žádám tě země, prozraď mi kde hledat.
Efekt: Dotekem na zem pozná, zdali je zde možné těžit nerosty (hledací fáze u hornictví se zkracuje na 5 min)

Kořeny (4 magy/10 sekund)
Formule: Volám divou révu, povstaň a svaž.
Efekt: Kouzelník vrhne na cíl projektil, který připoutá nohy terče k zemi na 10 s.

Ostnatá pěst (4 magy)
Formule: Mé ruce jsou trny.
Efekt: Dotekem zraní terč za 1LZ, neprojde zbrojí

Kamenná kůže (4 magy/zásah)
Formule: Jsem dítě země a mým masem je kámen.
Efekt: Mágova kůže je pokryta vrstvou kamene a ignoruje sečné rány, ale drtivé způsobují těžká zranění... zbraně útočníků jsou opotřebovány jako by útočníci bušili do kamene. Mág pod vlivem kouzla musí chodit krokem a efekt kouzla vydrží do prvního zásahu.

II. stupeň

Zkamenění (6 magů/5 min)
Formule: V kámen se proměníš a nic na tom nezměníš!
Efekt: Dotekem změní cíl v sochu. Poškození, která socha utrpí, se projeví po konci kouzla. Socha je z klasického kamene a zbraně útočníků jsou opotřebovány jako by útočníci bušili do kamene.

Seizmický uder I (6 magů)
Formule: Poklekněte před silou mých úderů a zřete.
Efekt: Mág udeří do země a všichni v okruhu deseti kroků padnou na kolena.

Cit země II (6 magů)
Formule: Žádám tě, země, vydej mi své poklady.
Efekt: Dotekem na zem pozná, zdali se zde dá těžit nerosty (hledací fáze u Hornictví se zkracuje na 0)

Osten (6 magů)
Formule: Braň se, země, máš přec trní, o které se mnohý zraní.
Efekt: Mág se dotkne země ve směru k nepříteli a ten je zasažen ostnem, který vyjede ze země(2LZ). Dosah kouzla je maximálně 5 kroků.

III. stupeň

Ocelová kůže (8 magů/zásah)
Formule: Jsem dítě země a mým masem je ocel.
Efekt: Ignoruje jakékoliv fyzické zranění, ale musí se pohybovat pata-špička... je možné jej roztavit a přitahuje blesky (ohnivá a vzdušná magie způsobuje 2x velké zranění)

Ostnatá pěst (8 magů)
Formule: Má pěst je pokrytá ostny.
Efekt: Dotekem zraní terč za 2LZ, ignoruje zbroj.

Klid skály (8 magů)
Formule: Kámen je stálý a neměnný, stále klidný.
Efekt: Uklidní dotekem jakéhokoliv živého tvora .

IV. stupeň

Meteor kolmého dopadu (10 magů)
Formule: Volám nerost z výšin, udeř.
Efekt: Z nebe spadne Meteor kolmého dopadu a terč je zraněn za 1TZ. Domy jsou srovnány se zemí nebo alespoň velmi poničené, sílu efektu určí Organizátor.

Seizmický uder II (10 magů /60 sekund)
Formule: Podlehněte síle mých úderů a modlete se.
Efekt: Mág buší do země a otřesy jsou tak silné, že se lidé neudrží na nohou, zem praská a domy se bortí, sílu efektu určí Organizátor.

Avatar (10 magů /1 min)
Formule: Země je ve mně, země je má. Já jsem zemí a zem to jsem já.
Efekt: Mág se změní v elementa svého živlu. Získá odolnost na tři zásahy (poté si normálně počítá zranění) a dotekem zraňuje za 1 LZ.

V. stupeň

Kruh země (12 magů)
Formule: Zaříkám zemi, aby tento kruh prostoupila a ochránila, nikdo sem ať nevstoupí.
Efekt: Mág pomocí země kolem sebe vytvoří kruh s poloměrem max. 5 metrů, na okraji kruhu se vytvoří několikametrová zemitá bariera, která se nedá překonat (vyjma způsobů popsaných níže). Bariera nezraňuje a chrání před jakoukoliv zbraní, střelou nebo útočným kouzlem. pozn.: mág se musí pohybovat v kruhu a odříkávat text zaklínadla. Uvidí-li osobu, která se blíží k barieře, zastaví ji a sdělí, co vidí.
Způsoby překonání bariery:
- Hráč přeměněný na vzdušného avatara nebo vzdušný elementál (ztratí jeden život)
- Kamenná a Ocelová kůže
- Další po domluvě s orgem

Splynutí (12 magů)
Formule: Kameni, přijmi své dítě a dej mu svou ochranu.
Efekt: Mág musí mít k dispozici skálu. Mág projde do skály a stane se její součástí... v této podobě se jeho mysl zpomaluje a pomalu upadá do kómatu ve kterém může zůstat i stovky let bez nutnosti se stravovat nebo vylučovat.

Drtivé sevření (12 magů)
Formule: Volám hněv země, povstaň a drť, svírej, trhej.
Efekt: Zemně kolem mága sevře až 5 terčů kolem mága a ti jsou zraněni za 1TZ.

MAGIE VZDUCHU

Svazování větru (4-60 magů)
Formule: Volám tě vduchu, vyslyš mé volání a ... (doplň dle situace)
Efekt: Mág dokáže zcela ovládat vzdušný element a počasí kolem sebe.

I. stupeň

Vír (4 magy)
Formule: Toč se, toč.
Efekt: Terč se musí 4x otočit kolem své osy.

Pírko (4 magy/500 g)
Formule: Lehčí než pírko, lehčí než vzduch.
Efekt: Předmět pod vlivem kouzla je lehký jako pírko. Efekt vydrží 1 hodinu.

Větrná pěst (4 magy)
Formule: Větře, udeř.
Efekt: Dotekem odhodí terč kouzla o 5kroků a pokud je za ním překážka je zraněn za 1LZ.

Potlačení pachů (4 magy/10 min)
Formule: Vítr odvane co nemá býti čito.
Efekt: Zneguje zápach a potlačí i pach lidí. Pokud se lovci vydají lovit pod vlivem tohoto kouzla, zkrátí se doba lovu o 2 minuty.

Nápor (4 magy)
Formule: Vysílám svou sílu, aby tě zadržela.
Efekt: Terč kouzla musí čelit neviditelnému náporu větru a musí se pohybovat pata špička. Efekt trvá tak dlouho, dokud mág recituje formuli, dosah je max. 5 kroků od mága.

II. stupeň

Bleskové reflexy (6 magů/zásah)
Formule: Rychlostí blesku, švihem vzduchu, posiluji tě na těle i duchu.
Efekt: Terč kouzla se vyhne ráně nebo projektilu

Štít bezvětří I (6 magů)
Formule: Utište se větry a myšlenky.
Efekt: Terč kouzla získá poloviční odolnost proti vzdušné a mentální magii, vždy je ale zraněn za alespoň za 1LZ a mentální kouzla působí min 5 s. (Do prvního zásahu/kouzla)

Blesk (6 magů)
Formule: Bleskem tě srazím a usmažím.
Efekt: 1LZ projektilem.

Magnetizmus (6 magů/5 min)
Formule: Mocná síla tě stáhne a nepustí.
Efekt: Vše kovové u terče kouzla je staženo k zemi.

III. stupeň

Telekineze (8 magů/1 krok)
Formule: Má mysl je prodloužením mého těla, přetéká a natahuje se.
Efekt: Pomocí tohoto kouzla dosáhne mág na vzdálenější předměty, na které by jinak nedosáhl. Pomocí kouzla je možné manipulovat pouze s předměty, které by mág uzvedl.

Spánek (8 magů/1 min)
Formule: Zavři očka sví a klidně spi. Nech se unášet svými sny.
Efekt: Mág dokáže dotekem uspat terč. Efekt kouzla končí po 1 minutě nebo při zranění terče kouzla.

Lehkost bytí (8 magů/akce)
Formule: Já na to mám, tak si poskočím, tak si vyskočím.
Efekt: Terč kouzla má takové štěstí, že instantně uspěje v jakékoliv činnosti a to i v případě, kdy by jeho dovednost nebyla dostatečně vysoká k úspěchu. (Např. okradení, odemčení bedny, proplížení atd.)

IV. stupeň

Řetězový blesk (10 magů)
Formule: Skákej a kousej, bleskový hádku.
Efekt: Blesk zasáhne tři po sobě jdoucích postav a zraní je za 2LZ.

Štít bezvětří II (10 magů)
Formule: Utište se větry a myšlenky, utište se a chraňte
Efekt: 100% imunita proti vzdušné a mentální magii (Do prvního zásahu/kouzla)

Avatar (10 magů/1 min)
Formule: Vzduch je ve mě, vzduch je můj. Já jsem vzduchem a vzduch to jsem já.
Efekt: Mág se změní v elementa svého živlu. Získá odolnost na tři zásahy (poté si normálně počítá zranění) a dotekem zraňuje za 1 LZ.

V. stupeň

Kruh vzduchu (12 magů)
Formule: Zaříkám vzduch, aby tento kruh prostoupil a ochránil, nikdo sem ať nevstoupí.
Efekt: Mág pomocí vzduchu kolem sebe vytvoří kruh s poloměrem max. 5metrů na okraji kruhu se vytvoří několika metrová vzdušná bariera která se nedá překonat (vyjma způsobů popsaných níže). Bariera nezraňuje a chrání před jakoukoliv zbraní, střelou nebo útočným kouzlem. pozn.: mág se musí pohybovat v kruhu a odříkávat text zaklínadla. Uvidí-li osobu, která se blíží k barieře, zastaví ji a sdělí, co vidí.
Způsoby překonání bariery:
- Hráč přeměněný na zemního avatara (ztratí jeden život)
-Hráč pod vlivem kouzla Lehkost bytí a Štít bezvětří
- Další po domluvě s orgem

Statická bouře (12 magů)
Formule: Jsem pánem nezkrotné bouře a já ti přikazuji, nič!
Efekt: Až tři terče kolem mága jsou zraněny za 1TZ a paralyzovány na 10 s.

OBECNÁ MAGIE

I. stupeň

Nervový šok (4 magy)
Formule: Vrhám na tebe čistou sílu.
Efekt: Terč se po doteku nesmí hýbat nebo mluvit, než napočítá do 5.

Světlo (4 magy/1 min)
Formule: Přijď a osviť mou pouť.
Efekt: Světelný kruh 10 metrů, funguje i proti kouzlu tma.

Dým ( 4 magy/5 min)
Formule: Není to klam, volám dým, já na to mám.
Efekt: Mág vyvolá barevný dým velký 3x3x3 kroky.

Zamkni knihu I (4 magy/1 hodina)
Formule: Z mé mysli jde řetěz a tím poutám tě.
Efekt: Kouzlo uzamkne knihu, aby jí nemohl nikdo otevřít (je nutné dát do knihy vzkaz)

Výbušné runy I (4 magy)
Formule: Slova jsou ostřejší meče.
Efekt: Cíl po přečtení run utrpí 1LZ, je tedy zřejmé že k runám je nutné připsat popis efektu.

Břímě (4 magy/2x)
Formule: Těžší než pírko, těžký než vzduch.
Efekt: Znásobí váhu předmětu. Cena se pohybuje podle počtu znásobení (2x - 4many, 4x - 8many, 10x-40many)

Pevný stisk (4 magy/5min)
Formule: Tvůj stisk budiž pevnější a silnější, dokud nedovolím.
Efekt: Terč kouzla nedokáže pustit to co drží z rukou.

Šprým (4 magy)
Formule: Vrhám svou moc aby ses bavil a smál.
Efekt: Terč kouzla je pobaven a směje se tak moc až se za břicho popadá. Terč pod vlivem kouzla musí napočítat do 30ti, než se vrátí k tomu, co dělal před tím, než na něj bylo sesláno kouzlo, výjimku tvoří boj, který okamžitě neguje efekt kouzla.

Zesměšnění (4 magy/5 min)
Formule: Volám síly, by tě zesměšnily.
Efekt: Dotekem přičaruje terči něco velice směšného... prasečí rypák, oslí uši, kohoutí hřeben, fantazii se meze nekladou. Terč kouzla pak musí být viditelně označen, minimálně cedulkou s popisem efektu kouzla.

Zauzlení (4 magy)
Formule: Ajta, krajta, zauzli se tak, jak se uzlí hadi.
Efekt: Vytvoří na provaze takový uzel, že jej není žádný člověk schopen rozplést. Uzel se chová jako obyčejný zámek.

Rozptyl magii (12 magů a víc)
Formule: Trhám vlákna magie, jako se trhá pavučina v dešti.
Efekt: Zneguje kouzlo. Počet many se počítá tak, že kouzelník musí vynaložit vždy minimálně trojnásobek použité many.

II. stupeň

Bílá střela (6 magů)
Formule: Vysílám střelu bílé síly, aby drtila zlo co sílí.
Efekt: Působí jen na magické tvory. Po zásahu koulí kamkoliv zraňuje za 2LZ.

Neviditelnost (6 magů)
Formule: Dnem i nocí neviděn, magií skrytý jsem.
Efekt: Z neviditelní sesilatele. Odhalit jej může další mág nebo postavy bestiáře (hod kostkou, nebo střih 1z1 )... vždy je odhalen kouzlem Poznej magii. Efekt trvá, dokud má mág ruku na hlavě nebo do prvního promluvení, či útoku.

Řekni pravdu (6 magů)
Formule: Promluv a nezalži!
Efekt: Terč musí pravdivě odpovědět na 3 otázky.

Odhal magii I (6 magů)
Formule: Mé třetí oko se otvírá...
Efekt: Odhalí magii do I. stupně kouzel.

Štít (6 magů)
Formule: Mocný štíte, ochraňuj.
Efekt: Vyvolá štít (brnění) chránící mága 3 údery jakoukoliv zbraní. Mág může toto kouzlo seslat na jinou osobu, ale dotyčného štít chrání jen na dvě rány.

Zámek (6 magů)
Formule: Zaklínám tě mocí mi danou, abys nepovolil.
Efekt: Zamkne jakýkoli zámek magickým zámkem, který může otevřít sesilatel, nebo kouzlo Zaklep.

Zamkni knihu II (6 magů)
Formule: Z mé mysli jde řetěz a tím poutám tě přepevně.
Efekt: Kouzlo uzamkne knihu, aby jí mohly otevřít jen mágem vybraní lidé (papírek se seznamem lidí na knize)

Štěstí (6 magů)
Formule: Zmiz mi z cesty nechtěné klestí, volám sílu štěstí.
Efekt: Terč kouzla bude 10 minut absolutně šťastný (lze zrušit Depresí).

Deprese (6 magů)
Formule: Nechť tebou otřese magická deprese.
Efekt: Terč kouzla bude 10 minut absolutně nešťastný (lze zrušit Štěstím).

Výbušné runy II (6 magů)
Formule: Slova jsou ostřejší meče a občas i spálí.
Efekt: Cíl po přečtení run utrpí 2LZ, je tedy zřejmé že k runám je nutné připsat popis efektu.

Skořápka proti magii I (6 magů/10 min)
Formule: Má vůle je silná a obklopuje mne.
Efekt: Ochrání cíl kouzla proti jednomu kouzlu.

Identifikace I (6 magů)
Formule: Naslouchám tvým tajemstvím.
Efekt: Určí přibližný účel předmětu a zdali je magický.

Analýza I (6 magů)
Formule: Do hloubi já chci zřít.
Efekt: Pozná složení tekutiny.

III. stupeň

Odhal magii II (8 magů)
Formule: Mé třetí oko se otvírá a zří...
Efekt: Odhalí magii do II. stupně kouzel.

Teleportace (10-60 magů)
Formule: Vidím tě prasklino a poroučím ti, otevři se a nech nás projít.
Efekt: Sesilatel může sebe a jednu osobu teleportovat až na vzdálenost 50 metrů, zvedne ruku do vzduchu a ihned odejde na místo zhmotnění. Pokud se sním někdo teleportuje musí se jej držet po celou dobu přesunu. Cena je 10 magů za každých započatých 10 metrů.

Tma (8 magů)
Formule: Tmo, přijď a zahal mou pouť.
Efekt: Kouzlo působí v okruhu 5m okolo kouzelníka, kde nikdo nic neuvidí včetně něj. Kouzlo může narušit jen jiné kouzlo. Trvání 5 minut. (všichni zasažení musí bloudit jako slepci)

Zaklep I (8 magů)
Formule: Zaklínám tě mocí mi danou, povol.
Efekt: Odemkne nemagický zámek.

Výbušné runy III (8 magů)
Formule: Slova jsou ostřejší meče, trhají a řežou.
Efekt: Cíl po přečtení utrpí 1TZ, je tedy zřejmé že k runám je nutné připsat popis efektu.

Identifikace II (8 magů)
Formule: Naslouchám tvým tajemstvím a chci je znát.
Efekt: Určí magické vlastnosti předmětu.

Skořápka proti magii II (8 magů/10 min)
Formule: Jsem obklopen silou mého odhodlání.
Efekt: Ochrání cíl kouzla proti třem kouzlům.

Zaujetí (8 magů/5 min)
Formule: Hele koukej, to je ale...(doplň podle situace)
Efekt: Terč je zcela fascinován jednou věcí a nemyslí na nic jiného... příkladem budiž hodinové sledování mraků a úvahy nad tím jak jsou krásné. Efekt je možné přerušit profackováním, ledovou vodou či napadením terče.

Strach I (8 magů)
Formule: Volám sílu mocnější než odvaha.
Efekt: Terč v dosahu 5 kroků, na který mág ukáže, uteče minimálně 100 kroků (metrů).

Anestetický dotek (8 magů/10 min)
Formule: Nechť jsou mé doteky útěchou.
Efekt: Dotekem potlačí u cíle bolest, postava sice necítí bolest, ale stále je zranitelná...

IV. stupeň

Zaklep II (10 magů)
Formule: Zaklínám tě mocí mi danou, podvol se mé vůli.
Efekt: Odemkne magický zámek.

Kruh ticha I (10 magů/5 minut)
Formule: Zaříkám ticho, aby tento kruh prostoupilo.
Efekt: Uvnitř kruhu nedokáže nikdo sesílat kouzla.

Příkaz 10 magů/akce
Formule: Má vůle je přemocná, podvol se mi a vykonej, co poroučím.
Efekt: Terč musí vykonat jednoduchý nesebevražedný úkol, který není v rozporu s jeho povahou a přesvědčením.

Absolutní vystřízlivění (10 magů)
Formule: Zaříkám vše, co halí tvého ducha, odejdi a nech čisté tělo.
Efekt: Dotekem terč absolutně "vystřízliví", tělo se zbaví všech jedů, toxinů a dalších cizích látek. Vedlejším účinkem je deprese na 10min.

Odhal magii IV (10 magů)
Formule: Mé třetí oko se otvírá a zří skrytou magii...
Efekt: Odhalí magii do III. stupně kouzel.

Analýza II (10 magů)
Formule: Do hlouby já chci zřít, tvou podstatu pochopit.
Efekt: Poznáš složení tekutiny a účinky tekutiny.

V. stupeň

Odhal magii V (12 magů)
Formule: Mé třetí oko se otvírá a zří každé vlákenko magie.
Efekt: Odhalí magii do V. stupně kouzel

Spoutej magiku (12 magů)
Formule: Spoutávám tě řetězem z čisté vůle, neb má vůle je nezdolná.
Efekt: Lze použít jen na stvoření, které jakkoli používá magii, mág jej na několik minut zbaví magické síly. Doba trvání 5 minut.

Kruh ticha II (12 magů/5 minut)
Formule: Zaříkám ticho, aby tento kruh prostoupilo a uzavřelo, by žádný zvuk neunikl.
Efekt: Uvnitř kruhu není možné sesílat kouzla, vyjma sesilatele který je vůči efektu kouzla imunní.

Růžová kletba (12 magů)
Formule: Spřádám kletbu růžových trnů, jež zahalí tě a ty budeš spát.
Efekt: Mág dotykem uspí terč věčným spánkem. Spící postava nestárne. Je možné zrušit jen polibkem z čisté lásky nebo násilnou smrtí sesilatele.

Strach II (12 magů)
Formule: Volám sílu mocnější než odvaha, tou silou je strach.
Efekt: Všichni v zorném poli mága a v dosahu pěti kroků utečou 100 kroků (metrů) od mága.