Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Zrození a smrt Aranu









Pravidla:
Dovednosti:
Zrození a smrt Aranu - Pravidla: Kněžství

Kněžství

     Každý bůh má své vyznavače a tím pádem musí mít i kněze, neboli pastýře těchto "oveček" (vyznavačů).
     Kněz je plně oddán svému bohu, nemůže vzívat více bohů naráz. V případě, že by toto porušil, jeho bůh ho zavrhne a již mu nikdy nebude naslouchat.
     Kněz dovede seslat na určenou osobu, včetně sebe, požehnání, vyléčit mu rány, otravu či nemoc, zbavit ho negativní síly (třeba i magie) a také učinit ho silnějším obratnějším dovednějším, mocnějším.
     Aby mohl tyto věci sesílat je potřeba, aby si zajistil přízeň svého boha, neboli obětoval mu dostatek obětin, uspořádal pro něj bohoslužby a obřady. Poté co toto udělá získá od svého boha boží moc, tato moc je odměřená po určitých jednotkách podobných maně (Boží Moc - BM - Béemka). Podle počtu obětin, jejich ceně, počtu lidí jenž se účastní bohuslužby či obřadu a nebo v krajní nouzi za hlubokou modlitbu se určí počet těchto jednotek, které pak kněz může využívat k sesílání.
     K získání BM bodů je třeba oltář či relikvii, představující daného boha (Bellius posvátné kladivo, Mechanus svaté ozubené kolo atd.) či v krajním případě alespoň symbol (např. náhrdelník se symbolem vystihujícím daného boha, viz. kříž pro křesťany).
     Jak je vidět níže, u žádného kouzla není napsaná náročnost na jednotky boží moci (BM) jelikož všechny jsou popsány obecně a na knězi je jak bude působit, zda-li nebude hromadné (na více osob) či bude-li zlepšovat/zhoršovat nějakou slabší schopnost/dovednost nebop nějakou podstatnou pro tu danou postavu, z topho vyplívá že každé kuzlo bude mít individuální náročnost na BM.

     Pokud bude mít někdo zájem o Kněžství napiště nám E-mail, ve kterém napište stručně jakého boha a proč chcete vyznávat a něco jak si představujete vaše budoucí obřady/bohoslužby.

Získávání BM (Božské Moci)

Obřady:

     K získání BM je třeba udělat nějaký obřad či rituál. Rozdělili jsme je do tří kategorií, káždá je jinak ohodnocená.
Obětování - 15 BM
Bohoslužba - 12 BM
Motlidba - 5 BM

Obětiny:

     Při obřadu se může, ale nemusí obětovat nějaká obětina. A to neznamená jen u obřadu typu Obětování, ale i během motlidby či bohoslužby lze obětovat. Obětiny jsou rozděleny podle ceny, či hodnoty. Např.: Mechanus (malá-železo, střední-zlato, velká-mitril), Terrana (malá-maso, střední-vzácná léčivá rostlina, velká-divoké zvíře) atd.
Malá - 2 BM
Střední - 5 BM
Velká - 10 BM

Bonusy:

     Podle toho kolik se lidí zůčatní, nebo jak pěkně bude obřed udělán, lze získat i bonusové BM navíc. Takže čim delší, hezčí obřad a s hodně lidmy tim více BM a nemusíte ani dávat drahé obětiny. ;-)
za každého zůčastněného - 3 BM navíc
za hezký obřad - 5 BM navíc
za velmi dobrý obřad - 10 BM navíc
za skvělí obřad - 15 BM navíc

Kněžská moc (kouzla)

     Většina věcí je popsána obecně, jelikož je na knězi aby rozhodl co dané kouzlo či zázrak má způsobit. Jediné co je třeba dodržet je to aby daná věc souvisela s jeho bohem. A samozřejmě dle náročnosti či moci kouzla závisí na kolik spotřebuje jednotek kněžské či boží moci (manu).

Malé Požehnání (2-6 BM + 2/za každý další cíl)

     Na 10 minut zvýši nějakou schopnost/dovednost o jeden stupeň, či nějak navýší úspěch něčeho jiného nebo přidá nějakou malou zvláštní schopnost.

Velké Požehnání (4-12 BM + 4/za každý další cíl)

     Na 10 minut se nějaká schopnost/dovednost stane pro požehnaného mistrovskou (3. stupeň) nebo získá absolutní úspěch v něčem jiném či dostane po tu dobu nějakou zvláštní schopnost.

     Obě požehnání jsou: časově omezené zvýšení nějaké schopnosti/dovednosti, či úspěchu v něčem co souvisí s jeho bohem (např.: Bellius může zlepšovat jen to co souvisí s bojem, lovem a kovářským umem; Terrana zas vše související s pěstěním, množením a přírodou; Manalea či čtyřhvězdí zase související věci s kouzlením a magií; atd.). Dále dokáží sejmout kletby, Malé Malou a Velké Velkou.

Ochrana (6-10 BM + 4/za každý další cíl)

     Na dobu 10 minut ochrání danou bytost před nějakými účinky. A to buď účinky související s tím bohem (Např.: Kněz jednoho boha ze Čtyřhvězdí, Náre - Oheň může dočasně vytvořit někoho imunního na oheň) nebo naopak ochranu proti účinkům svých nepřátel (Mechanus proti Magii atd.).

Útočiště (4-6 MB /metr čtvereční)

     Je velmi podobné Ochraně, ale je sesláno na určité místo, než na osobu(/-y). Takže kdokolik, komu je dovoleno vstoupit do Útočiště, je okamžtě po vstoupení chráněn jeho účinkem.

Malé uzdravení (2MB + 1/za každý další cíl)

     Dokáže vyléčit lehké zranění, lehkou nemoc či odstranit z těla lehký jed.

Velké uzdravení (4 MB + 2/za každý další cíl)

     Vyléčí i těžké zranění, jakoukoliv nemoc, zbaví i všech jedů.

Vzkříšení (50 MB + 30/za každý další cíl)

     Opravdu mocné a náročné kouzlo, jenž dokáže přivézt mrtvého zpět k životu. Je třeba, aby tělo mrtvého bylo doneseno na oltář nejpozději do 30 minut po smrti.

Posvěcení předmětu (5-10 MB + 5/za každý cíl)

     Na dobu 10 minut je předmět posvěcený, neboli přidává nositeli nějakou schopnost vlastnost atd. viz. Požehnání.

Malá kletba (2-6 BM +2/za každý další cíl)

     Opak Malého Požehnání s tím rozdílem že platí i na schopnosti/dovednosti i jiného oboru než je sféra sesilatelova boha.

Velká kletba (4-12 BM +4/za každý další cíl)

     Je to zase opak Velkéhoho Požehnání s tím rozdílem že platí i na schopnosti/dovednosti i jiného oboru než je sféra sesilatelova boha.

Prokletí (30 BM + 15/za každý další cíl)

     Je to dočasné vymazání nějakaké schopnosti/dovednosti, které trvá 15 minut. (Např.: cíl není schopen po tu dobu kouzlit, bojovat, chodit, létat atd.)

Stálost (25 BM + 5/za každý další cíl)

     Toto mocné kouzlo udělé jakkýkoliv efekt stálým a to buď vlasní posvecení či kouzla magie a jiné podobné efekty. V ocelových/železných předmětech stálost prodlouží účinek na 1 hodinu, ale v předmětech vyrobených ze stříbra, zlata, mitrilu a adamantia jsou trvalé.

Bonusová boží kouzla

     Tyto kouzla jsou již pevně daná, pro každé božstvo jinak.

Bellius (Kovář, Lovec, Válečník)

Božská síla (10 BM +6/za každý další cíl)

     Libovolná zbraň v ruce se po dobu 10 min. považuje za těžkou.

Průrazný šíp (15 BM +8/za každý další cíl)

     Jednomu šípu propůjčí takovou sílu, že ignoruje zbroje.

Terrana (Matka Příroda)

Zapletení (10 BM/na metr čtvereční)

     Jedna či výce osob na něž je toto sesláno mají na 10 min. omotané nohy větvemi a kořeny, smí se hýbat ale pouze na místě (nohy stále ve stejné poloze na zemi), počet zasažených záleží na hodnotě obětin či vůli sesílaného.

Nasycení (15 BM +8/za každý další cíl)

     Dotyčný je plně nasycen jako by celý den jedl (snídaně, oběd i večeře).

Mechanus (Praotec Mechanik)

Zrychlení výroby (10 BM +6/za každý další cíl)

     Výroba jakékoliv jedné věci trvá poloviční čas.

Nalezení žíly (30 BM)

     Sesilatel je schopen odhalit jednu žílu libovolné rudy.

Čtyřhvězdí: Náre (Oheň), Nén (Voda), Arda (Země), Vilja (Vzduch)

Propůjčení moci (počet BM se rovná ceně many za kouzla +2)

     Seslání jednoho kouzelnického kouzla (ikdyž není kouzelník) druh živlu a výše kouzla závisý na druhu a hodnotě obětin.

Souznění s živlem (40 BM)

     Terč se stává imunním na vybraný živel, lze pouze jeden živel naráz, trvá 20 minut.

Manalea (Magická paní)

Přání (1 až milion BM :-) )

     Sesilatel si může vymyslet libovolnou věc aby se stala a ta se stane, počet obětin dle náročnosti "zázraku".

Hypnóza (35 BM + 20/za každý další cíl)

     Jedna osoba může být zhypnotizována a poté musí vyzradit úplně vše a dá se jí vnutit jedna věc, např.: že se nikdy se sesílatelem neviděl atd.

Orken (Smrt)

Usmrcení (45 BM +25/za každý další cíl)

     Instatní smrt jedné osoby.

Rozmluva s duchem (20 BM +12/za každý další cíl)

     Je možná zavolat si z podsvětí ducha jednoho vybraného jedince, jenž zemřel a promluvit si s ním.

Nytram (Dělník)

Zvýšení úrody či výnosu (15 BM +8/za každý další cíl)


     Jedním pěstěním, chovem či výrobou získá 1,5x více

Úspěch (26 BM +14/za každý další cíl)


     Něco byť by to bylo nemožné, aby se povedlo, tak se povede, čím náročnější složitější, tím vyšší hodnota obětin

Aranika (Ochránkyně lesních tvorů)

Pomoc zvěře (33 BM + 18/za každý další cíl)


     Všechna lesní zvěř v dohledu a doslechu od sesílajícího mu přijde na pomoc jako věrný spojenec a to po dobu 20 min. poté ho zvěř v poklidu opustí (nezaútočí-li on na ni)

Vílí křídla (27 BM + 14/za každý další cíl)


     Dotyčnému narostou velká vílí křídla a může 10 minut létat

Rendef (Zuřivec)

Berserk (25 BM +14/za každý další cíl)


     Viz. Barbaři, je-li cílem moci Barbar tento Berserk se nepočítá do max. počtu za den

Andělský klid (50 BM + 30/za každý další cíl)


     Dotyčný nemůže půl hodiny bojovat, pouze bude-li napaden může se bránit, ale jinak ne, má ducha Anděla a chce jen mír a rovnováhu