Svět
|
|
"Válka. Válka je vždycky stejná. Římané vedli války kvůli bohatství a čerstvým otrokům. Španělsko vybudovalo své impérium díky své touze po zlatu a nových územích. Hitler vybudoval ze zničeného Německa ekonomickou supervelmoc. Ale válka zůstala pořád stejná. V 21. století se vedly války o zbytky vytěžitelných surovin. Ale tentokrát byla válečná kořist zároveň i jejími zbraněmi. Ropa a uran. Kvůli těmto zdrojům Čína obsadila Aljašku, Američané anektovali Kanadu, Evropské společenství se rozpadlo na rozhádané, hašteřící se národní celky, usilující o ovládnutí zbývajících pozemských zdrojů. V roce 2077 se znovu rozhořely plameny světové války. Ve dvou krutých hodinách se většina planety proměnila ve spáleniště a z dusivého popela nukleární zkázy začala o místo na slunci bojovat nová civilizace. Nemnoha šťastlivcům se podařilo dosáhnout relativního bezpečí obřích podzemních Vaultů."
(Fallout (1) intro)
Ve světě Fallouta, vládne chaos a bezpráví. Vražda, krádež, ale i znásilnění je na denním pořádku. Jistě jsou zde i místa, kde se civilizace částečně vzchopila a jakési novodobé zákony fungují.
Fallouťák 6:
Městečko Grover Bend se pomalu rozrůstá, spoustu budov bylo opraveno nebo nově postaveno. Vault je téměř funkční, takže lidé mají dostatek pitné vody, i okolní pustina dodává dost potravy. Někdejší nedaleká vojenská báze supermutantů chátrá, všechno zužitkovatelné bylo vydrancováno. Kasíno a bordel jenom vzkvétá. Městečko má svého šerifa a ten dohlíží na zdejší pořádek. Před nedávnem ale dorazil jakýsi šílený kněz atomového náboženství a prohlásil zdejší město za rodiště proroka Boba. Od té doby se to ve městě těmi fanatiky jen hemží. Šerif dělá co může, aby je vyhnal, ale nemá proti nim žádné prostředky. Proto se většina obyvatel rozdělila na dva tábory (šerifovce a věřící). Jak tento spor vyvrcholí?
Fallouťák 5:
Skupina či spíše karavana lid... ehmmm... prostě tvorů (INFO pro HRÁČE: můžete jet za cokoliv!!!) putuje pustinou, kdesi na severu Texasu a objeví opuštěné ruiny města, s dobrým zázemím, je zde pozůstatek Vaultu, nejspíš něco co byla nemocnice a není ve špatném stavu atd. Tato skupina bude chtít město osídlit, opravit a vybudovat vše potřebné pro "novou" civilizaci.
epilog
Fallouťák 4:
Mafiánský Don Erk nechtěl být šerifem a vůbec ho už Forttown nebavilo, sbalil většinu zátek, drog, zbraní a nábojů, vzal vybranou skupinku svých následovníků a odtáhl z města pryč. Ve Forttownu zavládl chaos, ale Rulík, jeden z bývalých Erkových mafiánů, vzal na sebe odpovědnost a stal se šerifem. Je ta šerifská hvězda nějaká prokletá? I on začal nutit obyvatele, aby dodržovali zákon a pořádek. Do města tou dobou dorazila také karavana vedená Lamponim, ta se usídlila nedaleko města a prodávala převážně drogy a náboje. Odkudsi dorazila skupinka tří podivínů, kteří chtěli spasit svět nalezením posledních zbytků kari a starých hudebních nahrávek. Felčar pokračoval ve svých šílených pokusech, poslal několik lidí do nedaleké výzkumné laboratoře pro F.E.V., kde je čekali pouze krtkopotkani a párači. Ani skupince kariholiků se tam nevedlo dobře. A jak si tak město žilo svým životem stalo se, že šerif byl ozářen, narostla mu třetí ruka, ta mu byla později amputována. Potom byl šerif otráven a nakonec ho Felčar nechal odpravit jedním členem obchodní karavany. Šerifem se stal schizofreidní ghoulí kněz Fendr / Ostrek. Ve městě se objevila zpráva o staré vojenské základně a několik odvážlivců se tam pokusilo proniknout, ta však byla chráněná automatickými střílnami, ale nakonec se spojené skupince kariholiků, karavaníků a obyvatel města podařilo základnu dobýt, ale při útoku zahynul ghoulí kněz a šerif v jedné osobě (ta hvězda je opravdu asi prokletá). V základně se nalezli plány a dostatek dílů na výrobu vertibirdu. Objevil se jakýsi potulný obchodník Frederik a až moc se vyptával. Vůdce karavany Lamponi se začal chovat velmi prapodivně, šmejdil po městě a motal se kolem Vaultu. Felčar však také něco kul a tak se stalo, že oba dva získali aktivační klíč k jaderné hlavici a sešli se náhodou v kostele. Lamponi byl ale rychlejší, tasil svou zbraň rychleji a Felčara postřelil. Potom zadal aktivační klíč do hlavice, sebral Felčarovi drogy, vzal sebou Frederika, nasedli do vertibirdu, jenž Lamponi tajně v základně stavěl a odletěli z města (díky drogám, které si Lamponi vzal než sedl za řízení, byl jejich let velmi klikatý). Nejspíše ještě viděli jaderný výbuch, který vypařil celé město, Vault 69, výzkumnou laboratoř, ale i vojenskou základnu, včetně všech obyvatel Forttownu i okolí.
Fallouťák 3:
Město Forttown se stále rozrůstá víc a víc, obzvláště poté co šerif Mike Beenes dohodl mír s Aliancí Hrůzy, klanem Nájezdníků a jiných vrahounů jenž sídlili ve velkém táboře nazývaném Hell. Po tomto dohodnutém míru se Aliance Hrůzy rozpadla, většina se začlenila mezi obyvatele Forttownu a Hell zanikl. Nájezdníci a vůbec všichni z Hellu samozřejmě nezačali sekat "Latinu", ale dál se snaží si co nejvíce nahrabat bez dřiny. Proto se z Bývalých nájezdníků stali pouliční zloději, podvodníci, ale většina se shlukla do takového gangu, či spíš do zločinecké organizace podobné Mafiánské rodině.
Zákony Forttownu:
1)Nosit ve městě jinou než chladnou zbraň je povoleno pouze těm jenž mají zbraňové povolení, z povolení vyplývá povinnost bránit město v případě napadení.
2)Členům Aliance Hrůzy je povolen vstup do města pouze po prohledání a poté co odevzdají všechny zbraně.
3)Neoprávněná střelba, bezdůvodné napadení, vyhrožování zbraní či neoprávněné ozbrojování (viz.1) a 2)) je pod trestem smrti zakázané, v případě přistižení při porušení má každý nárok vykonání a následné vyzvednutí odměny 10 zátek
4)Krádež je pod trestem smrti zakázaná, v případě přistižení má každý nárok vykonání a následné vyzvednutí odměny 5 zátek
5)Opilost, neozbrojená agresivita, pouliční rvačky ničení cizího majetku či jiné výtržnosti jsou zakázané pod trestem pokuty ve výši dle prohřešku (5 - 10 zátek)
Ve městě se rozrostla zločinnost na tolik, že byl zabit šerif. Říká se, že za to může místí Don, ale nic nebylo potvrzeno. Na jeho místo se sám dosadil jeho zástupce, což bylo pro město zásadní. Všechno co bývalý šerif povoloval a přehlížel díky úplatkům, vyplavalo na povrch. Nový šerif se rozhodl zakročit. Začal vyslýchat všechny důležité osoby ve městě. To se samozřejmě městské "šlechtě" nelíbilo. Poprvé se sešli a odložily všechny své nesváry, aby zosnovaly příšerný plán, plán zabití dalšího šerifa. Kněz uspořádal mši, na kterou byl pozván i šerif. To se mu stalo osudné, jen kněz otevřel modlitební knížku, tak ostatní vytáhlý zbraně a rozstřílely šerifa na kusy. Novým šerifem se měl stát místní Don Erk.
Fallouťák 2:
Vault 69, byl vypleněn nájezdem Supermutantů s Nájezdníky. Mírumilovné město Ruintown začalo být stále více cílem nájezdů Supermutantů, Nájezdníků, ale i Divochů, proto jeho obyvatelé přijali mnoho opatření. Město přejmenovali na Forttown, bylo obehnáno hradbou z vraků aut, plechů, trosek domů a jiných věcí použitelných na barikády, dále musí každý ve městě mít povolení na nošení palné zbraně a nakonec také to že zvolili cestovatele Mika Beenese za svého Starostu/Šerifa a ten se zde usadil. Při nájezdech, kterých je nepočítaně se všechny ženy, děti i staříci přesunou do bývalého Vaultu 69, který byl přeměněn na kryt určený pro tyto účely. Při nájezdu na Vault 69, bylo zničeno skoro všechno jeho vybavení, ale naštěstí se obyvatelům Forttownu podařilo zprovoznit filtraci vzduchu a vody, proto v něm stačí udržovat jen zásoby jídla.
Zákony Forttownu:
1)Nosit ve městě jinou než chladnou zbraň je povoleno pouze těm jenž mají zbraňové povolení, z povolení vyplývá povinnost bránit město v případě napadení.
2)Členům Aliance Hrůzy je povolen vstup do města pouze po prohledání a poté co odevzdají všechny zbraně.
3)Neoprávněná střelba, bezdůvodné napadení, vyhrožování zbraní či neoprávněné ozbrojování (viz.1) a 2)) je pod trestem smrti zakázané, v případě přistižení při porušení má každý nárok vykonání a následné vyzvednutí odměny 10 zátek
4)Krádež je pod trestem smrti zakázaná, v případě přistižení má každý nárok vykonání a následné vyzvednutí odměny 5 zátek
5)Opilost, neozbrojená agresivita, pouliční rvačky ničení cizího majetku či jiné výtržnosti jsou zakázané pod trestem pokuty ve výši dle prohřešku (5 - 10 zátek)
Nájezdníci, Mutanti a větší část zdejších Divochů se spojili v Alianci Hrůzy a nedaleko Forttownu založili velký tábor, odkud pořádají svoje nájezdy. Tento tábor pojmenovali Hell a stal se oponentním městem Forttownu.V Hellu se dá občas i obchodovat, ale málo kdy se odtamtud nějaký takový obchodník vrátí se zdravou kůží a když musí to být opravdu tvrďák, který na sobě nedá znát strach.
Nepsaná pravidla pro přežití v Hellu
1)Při obchodu si 2x zkontroluj zboží!
2)Vždy si kryj záda!
3)Nikdy nikoho nespouštěj z dohledu!
4)Hlídej si svoje zátky!
5)Nikomu z Hellu nevěř!
Aby toho všeho nebylo málo, od války byly zimy vždy suché a mírné, ale teď začalo sněžit... Sníh je samozřejmě vysoce radioaktivní, teploty klesají velmi nízko a mnoho brahmin, geckonů ale i lidí již tomuto krutému počasí podlehlo, potravin je málo a Aliance Hrůzy má mnoho hladových krků.
Fallouťák 1:
Ve světě Fallouta, vládne chaos a bezpráví. Vražda, krádež, ale i znásilnění je na denním pořádku. Jistě jsou zde i místa, kde se civilizace částečně vzchopila a jakési novodobé zákony fungují, ale děj této hry se neodehrává na takovém místě.
Nacházíme se někde na někdejší hranici Kanady a USA. Zde se nachází Vault číslo 69, který se právě otevřel. Jeho obyvatelé vychází ven, zjišťují, že svět se již vzpamatovává. Poblíž Vaultu 69 vyrostla menší osada na ruinách města, které se říká Ruintown. Tato osada se sestává z lidských obyvatel a ghoulů. Ruintown je často cílem válečných výprav Supermutantů i Nájezdníků, někdy se dokonce i při takové výpravě spojí. Déle je zde osada divochů, kteří se občas také přidají k nájezdu. Ale vše se změnilo od té doby, kdy se v kraji objevilo Bratrstvo Oceli & Enkláva. Založili zde malou základnu a výměnou za nějaké ty potraviny a jiné zdroje ochraňují město a fungují jako policie/vojsko/hasiči, prostě správní hoši co vždy pomůžou. A jak se Bratrstvo Oceli spojilo s Enklávou? To se stalo po zničení ropné stanice (sídla Enklávy) zbylé roztroušené jednotky Enklávy a jejich ostatní zařízení se ve strachu ze zničení připojili k Bratrstvu.