Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Zrození a smrt Aranu









Zrození a smrt Aranu - 03. Mantárie

03. Mantárie

Postavy, které se na akci objevily.

Příběh:

     Nastává čas oslav a lid z celého císařství se sjel do hlavního města, kde se uspořádá mnoho soutěží, turnajů a podobně.

     Navíc si císařovna vyžádala, aby se rozhodně dostavili i hlavy všech království a panství, jelikož je nutné cosi probrat. Proslýchá se, že bylo objeveno nové území, jakási proláklina na jihu Severního Hřbetu. V této proláklině je nesmírné bohatství jak v surovinách, tak i v magenergických zřídlech, ale je zde i prastarý háj, v němž jsou vzácné stromy i byliny, o kterých se myslelo, že dávno vyhynuly.

     Je tedy jasné, o co tu půjde, všichni to území chtějí pro sebe, ale jakmile jej využije jeden, další již z něj nebude mít užitku. Půjde zde jistě o nějakou byrokratickou při, úplatky a výběrové řízení, jež se císařovně hodí, aby mohla doplnit císařskou pokladnici.

Epilog:

     Jak bylo dohodnuto, tak se také stalo, téměř všechny hlavy všech stran se dostavili. Lesní elfové a lesní tvorové nechali za sebe rozhodovat barbarského krále Benymira a jeho šamana Umbalabuma. Rada mágů se omluvila, že jednak přišli o jednoho člena a navíc musí řešit velmi neodkladné a závažné záležitosti a tak poslali svého zmocněnce mladého a nadaného mága Blizzyho. Od trpaslíků dorazil dokonce jejich král a Gnómové vyslali svou nejvyšší kněžku a navíc ještě za techniky přišel představený cechu řemeslníků.

     Druhého dne ráno rybáře vyděsil obr, jenž se usídlil na Rybářském mostě, kde každé ráno loví. Garda s nemalou pomocí magické, šamanské ale i technické podpory obra zlikvidovali a město se opět vrátilo do poklidné rutiny. Oslavy se započaly a s nimi i pře a dohady o území.

     Vše ale přerušil jeden z vojáků, který doprovázel výpravu, jež měla obhlédnout, zmapovat a přeměřit celé území Mantárie. Jeho zpráva byla jasná, na tomto území žije strašlivý démon Therken, a že nalezli ukrytý svitek v němž se píše jak ho porazit. (Svitek je k nahlédnutí zde.)

     A tak bylo rozhodnuto, že každá z frakcí přispěje ke zničení démona dle svých možností. Bylo nad slunce jasnější, že ta strana, která se nejvíce zaslouží o odstranění nebezpečné překážky, bude také nejblíže k zisku nového území. A tak techničtí vyrobili mechanickou kuši, sehnali nejčistší stříbro na hroty šípů. K tomu se jim podařilo obstarat vílí vlasy na tětivu. V blízkém háji totiž žila pomatená víla, v té oblasti se děly tak prapodivné věci, že se od ní odvrátila i samotná Terrana, přesto by si nikdo z Přírodních nedovolil protivit zákazu a vztáhnout ruku na něžnou lesní bytost. Víla zemřela, její vlasy posloužily jako tětiva kuše, ale běsnění hvozdu neustalo.

     Přírodní museli dlouze usmiřovat Terranu, aby jim bylo dovoleno vzíti dřevo posvátného dubu na týbla šípů. Dále bylo zapotřebí získat žluč mantikóry. Proti obávané stvůře se vydala celá výprava doplněná i o císařské vojsko. Tím, kdo nakonec mantikóře zasadil poslední ránu a vyřízl z jejího chladnoucího těla játra, byl sám barbarský král Benymir.

     Mágové se postarali o očarování šipek a namíchali lektvar, jenž měl poskytnout vyvolenému hrdinovi ochranu. Poslední věc, kterou zbývalo udělat, znamenala objevit bájného ptáka, jehož po mnoho staletí nikdo nespatřil. Blizzy objevil svitek, jímž bylo možné Fénixe vyvolat. Ovšem už nesliboval, že nad ním bude mít jakoukoli kontrolu. Připravila se velká vatra, zaklínání započalo a zjevil se Fénix. Dlouho ovšem na svém místě nezůstal, jeho žár se velmi rychle šířil. Císařské město ovládl požár. Civilisté hasili, hlavně hospodu, u čehož ochotně asistovala i císařská garda. Bájný pták byl zabit, ovšem znovu povstal ze svého popela. Teprve v tu chvíli představený cechu techniků pochopil, že proti ohni je nejlepší zbraní voda. Fénix byl přemožen a poskytl tak svá pera na letky šípek.

     Jak bylo zaznamenáno ve svitku, proti démonovi měl nyní vytáhnout hrdina. Jenže do toho se nikdo zrovna dvakrát nehrnul, alespoň ne bez záruky, že jeho strana si tím zajistí vlastnictví území. V tu chvíli se král Benymir nadechl a ujal se slova s nejpádnějšími argumenty, proč by měli právě Přírodní obsadit nové území. Zároveň nabídl zbylým dvěma stranám vyrovnání: technikům dovoz rud srovnatelného množství s nalezišti Mantárie a mágům magická zřídla nacházející se v Zeleném království , aby z nich čerpali magenergii. Přijali, a tak Benymir převzal zbraň a lektvar a vydal se změřit síly s bájným démonem. Kdo z jeho nepřátel doufal, že se živý nevrátí, musel být hluboce zklamán. Hrdinovi stačily dva šípy na to, aby Therkena sprovodil z tohoto světa.

Herní území:

Od zastávku autobusu ČSAD, směr Skanzen či k hospodě U Pernekrů nebo k Železničnímu muzeu (vše stejný směr) - mezi hospodou a muzeem odpočka doleva, podél potoka ke starému mlýnu a pak dále dál po naučné stezce lesem přes koleje, až dojdete na louku - jste tu. Mapa je zde.
Foto louky zde.