Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Zrození a smrt Aranu









Zrození a smrt Aranu - Rasy

Rasy

     Rasu si vyberte v závislosti na tom, která se vám líbí, jaký máte kostým a také podle cechu, ve kterém budete. Nelze být např. Lesní Elf u Technických nebo podobně.
     Další důležitá věc spojená s rasami, je povinnost vyrobit si kostým odpovídající vybrané rase. Hlavně jsou důležité hlavní poznávací znaky ras např. elfové, goblini a půlorkové špičaté uši, goblini a půlorkové barvu obličeje atd.

Nejčetnější výskyt ras na mapě.
Lidé

Lidé

     Lidé jsou středního vzrůstu, měří od 1,5 do 2 sáhů. Muž je silnější a urostlejší, kdežto žena je slabší a drobnější.Lidi lze najít ve všech koutech Aranu, ale nejvíce jich obývá Centrální Aran. Jsou průměrně zruční, chytří i silní. Vykonávají činnosti všeho druhu a modlí se k mnoha bohům dle vyznání každého jednotlivce. Dožívají se maximálně 1 století.

Výhody/nevýhody:

     Lidé jsou velmi učenliví, proto je učení každé dovednosti na všech stupních stojí o 1 bod méně.

Typická jména:

     Jejich jména mohou být různého původu, některá původní lidská, jiná přejatá z dalších jazyků.
Barbaři

Barbaři

     Nejspíše mají společné předky s lidmi, ale zůstali u původního života v úzkém kontaktu s přírodou. Uctívají ji a starají se o to, aby ji co nejméně poškodili. Jsou o něco urostlejší a vyšší než obyčejní lidé (1,7 až 2,2 sáhu), ale jinak stejní. Jejich maximální věk je o něco nižší než u lidí. Barbaři se živí převážně lovem, sběrem, ale i pěstěním některých plodin a chovem dobytka. Až na výjimky je lze nalézt pouze v Nordanu, království barbarů na severu Aranského císařství. Původně žili ve zvířecích kmenech (kmen Vlka, Medvěda, Jelena, Lišky... atd.), po osvobození od Mragona - sjednocení a vlády se ujal vůdce původního kmene Kance - Antomir Kladivo - dnes vládne jeho vnuk Benymir. Pravomoc mluvit do vlády měli i náčelníci bývalých ostatních kmenů + jejich šamani = Rada Vládců (někdy se jí říkalo Rada Starších) - dnes král Benymir převzal více moci, náčelníkům udělil dědičné tituly, dal jim do správy území, na nemž si vládnou, ale musí být maximálně loajální a mají povinnosti vůči králi (odvádět daně, dát králi k dispozici část vojska atd.).
     V kmenových společenstvích, která se stále drží, vládne jeden vůdce, který se radí se šamanem. Šaman je velmi znalý přírody a dokáže "číst" symboly přírody a pomocí nich předpovědět déšť, dlouhé sucho, povodně, tuhou zimu či jiné úkazy, ale také ovládá ranhojičství a vyzná se ve všech rostlinách a díky tomu ví, která je léčivá a která jedovatá. Šaman je zároveň pro kmen duchovním vůdcem a v podstatě knězem bohyně Terrany, jíž barbaři uctívají společně s Belliusem.

Výhody/nevýhody:

     Jakožto bojem žijící národ stojí barbary všechny bojové dovednosti o 2 body méně, ale za to všechny obecné dovednosti je stojí o 2 body více. Čistě magické nebo technické dovednosti se z přesvědčení učit nemohou.
     Berserk: po dobu, kdy Barbar řve v kuse, je nezranitelný, použití 1x za den.

Typická jména:

mužská končící na -mir: Benymir, Dumir, Kalmir, Jaromir, Antomir
mužská končící na -o: Pavlo, Dongo, Ungo, Doro
mužská končící na -ek: Jiřek, Varek, Darek
ženská končící na -a: Mara, Tara, Nara, Kaena, Daena, Dara
ženská končící na -lla: Jamilla, Kalla, Kaella, Hanulla, Karolla
Lesní Elfové

Lesní Elfové

     Jsou o stopu menší než lidé (1,4 až 1,9 sáhu), zato jsou velmi obratní, mají velmi štíhlou postavu i velmi úzký obličej, jejich hlavním poznávacím rysem jsou jejich špičaté uši a šikmé oči. Mají téměř výhradně hnědé či černé vlasy, ale najdou se občas mezi nimi i světlovlasí. Žijí 2 až 3 století.
     Jsou samotáři nebo žijí v malých skupinkách roztroušených po lesích hlavně v Zeleném království. Jejich způsob života se velmi podobá barbarům, jen jsou více sžiti s přírodou. Budují si příbytky v korunách stromů, kde spí chránění před zvěří. Několikrát do roka se scházejí na oslavy či jiné významné události. Živí se výhradně lovem a sběrem. Vláda elfů je rozdělena do tzv. Triády: královna, nejkrásnější žena, kterou vybere lid; Nejvyšší Velitel Vojsk a Nejvyšší Druid, který je elfí obdobou barbarského šamana a také promlouvá s bohyní Terranou. Mezi ortodoxními kmeny se ještě uctívá Aranika.

Výhody/nevýhody:

     Již tisíce let žijí v lesích, proto je všechny Přírodní dovednosti stojí o 2 body méně. Čistě magické nebo technické dovednosti se z přesvědčení učit nemohou.
     Brtník: Když dotyčný vyskočí na strom a udrží se na něm, okamžitě zmizí, jakmile se pustí, objeví se. (hráč musí být nad zemí, stát na kořenech nestačí, ale lézt, či sedět ve větvích se může)

Typická jména:

     Jména Lesních Elfů velmi často obsahují tvrdé souhlásky např. d, r, n:
ženská jména: Drakena, Avrin, Arkali, Harwet, Mordena
mužská jména: Nirva, Soren, Norian, Araden, Nardin, Drothar
Vznešení Elfové

Vznešení elfové

Leanaí draíochta - Děti kouzel, Potomci magie
     Vznešení elfové jsou velmi podobní svým lesním příbuzným. Jsou také štíhlí a vysocí, dokonce vyšší než lidé, měří kolem 1,8 až 2,2 sáhu. Jejich vlasy jsou převážně světlých odstínů. Jsou velmi chytří, moudří a mají přirozený talent k magii. O maximálním věku Vznešených Elfů se toho moc neví, jelikož jsou zápisy i o tisíciletých elfech, ale většinou zemřou kolem 4. nebo 5. století, a to z důvodu nějaké nemoci, smrtelného úrazu nebo žalem nad ztrátou bližního svého, občas také spáchají sebevraždu, poté co nedokáží unést, že na něco nestačí, či že něco nedokážou pochopit.
     Magie hraje v životě Vznešených elfů významnou roli a téměř všichni s ní majíc co dočinění, jelikož je magie nějakým záhadným způsobem přitahuje, stávají se často těmi nejlepšími kouzelníky. Studium magie a ji podružených a připojených věd jim zabírá většinu života, což je jeden ze dvou důvodů, proč jich je velmi málo oproti ostatním národům. Ten druhý je to, že Vznešené Elfky mohou otěhotnět jen jednou za několik let, rodina je proto pro Vznešené elfy ještě posvátnější a váženější než magie.
     Většina Vznešených elfů obývá poloostrov, kterému se říká Záduží (jelikož ho odděluje řeka, kde se často dělá duha), ale elfové svou zemi nazývají Ebrieta. Dále je možné elfy nalézt po celém císařství, ale převážně v Říši mágů - zemi na jihu císařství, jejíž součástí je právě i Záduží. Vznešení elfové milují barvy, a proto nosí velmi pestré oblečení. Jejich víra náleží Manalee, jejich stvořitelce, ale samozřejmě i Čtyřhvězdí.

Výhody/nevýhody:

     Magijí se zabývají již od počátku světa, a tak je Všechny Magické dovednosti stojí o 2 body méně. Čistě technické dovednosti se z přesvědčení učit nemohou.
     Dar Manalei: Všechny kouzla je stojí o 1 mag méně.

Typická jména:

     Elfština je starý jazyk plný opisů a jména Vznešených elfů jsou proto víceslovná a charakterizují svého nositele. Většina ras je, ale komolí a zkracuje... Vznešení Elfové to, tolerují... většinou.
ženská jména: Solas'tuisceana (Světlo poznání), Abhainn'fiáin (Divoká řeka), Dóiteáin-mac'tíre (Ohnivá vlčice)
mužská jména: Fearg an'cothrom (Hněv spravedlivých), Béal'craos (Mlasná huba), Scrín ón scáth (Stín svatyně)
Trpaslíci

Trpaslíci

     Jsou podsadití, urostlí a velmi silní, měří 1,3 až 1,6 sáhu. Již v mladém věku jim narůstají první vousy, které jim později zakryjí skoro celou dolní polovinu obličeje. Velkou raritou je fakt, že vousy rostou i trpaslicím. Trpaslice jsou ale vyjímkou. Vousy jim sice rostou ale nepodléhají tradici jako trpaslíci. Proto je na nich co si s vousy udělají. Jestli si je budou zdobit nebo je třeba budou holit. Mimo síly trpaslíci oplývají také velkou zručností, odolností a vytrvalostí. Trpaslíci se dožívají maximálně 3 století.
     Většina trpaslíků již v raném věku nastoupí do učení nějakého řemesla, které potom vykonává skoro celý život, jsou vynalézaví, horliví a neústupní, proto není divu že založili cech řemeslníků, ze kterého později vznikl cech Techničtí. Byli to právě oni, kdo vymysleli první stroje a naučili lidi jak je vyrábět a zacházet s nimi. Proto je jejich modlou Mechanus, ale i bojovník a kovář Bellius.
     Jejich společnost se dějí na klany a rody. Klanů je celkem pět. Jejich název je odvozen od toho, čemu se nejvíce zabívají: klan Kamene, Drahokamu, Piva, Kovadliny a Ozubeného kola. Každý klan má pak nepočítaně rodů. Každému klanu vládne král a všem králův vládne velekrál. Ten se volí vždy, když velekrál umře. Velekrál se volí vždy z králů pěti klanů a to tak, že jednotlivý králové předkládají úspěchy svích klanů. Tyto úspěchy pak vyhodnotí kněží Belliuse a Mechanuse a předloží je radě veteránů, ta pak rozhodne, kdo se stane doživotně velekrálem.
     Král jenž byl zvolen velekrálem předává své vládnocí právo nad klanem svému zástupci a odebírá se do hlavního města, odkud vládne všem šesti trpaličím městům.
     Trpaslíci žijí hlavně v království Duraz-Ankor, v jejich jazyce to znamená Kamenná říše, což je velmi výstižné pro tuto skalnatou zemi na severu císařství. Zde si budují svá jeskynní sídliště a velmi rozsáhlé podzemní komplexy, Duraz-Ankor je země malá (na povrchu), ale ve skalách a v podzemí je ještě několikanásobně.

Výhody/nevýhody:

     Jsou to skvělí válečníci, ale i zruční kováři a vůbec řemeslníci, takže je Všechny Bojové i Technické dovednosti stojí o 1 méně bodů. Magické se učit nemohou.
     Mistrovské dílo: 1 denně se mu povede prvotřídní výrobek z poloviny materiálu než by bylo třeba (minimálně ale 1).

Typická jména:

     Je zvláštní že většina trpasličích jmen obsahuje písmena : R, G, H, B. Jejich jména bývají nedlouhá a řinčivá po vyslovení. Místo příjmení používají "přezdívku" kterou dostanou většinou od mistra ještě v učení např.: Zlatoruký, Stříbrovous, Žulové srdce, Železný prst atd. Ale to není vše. Poslední co ve jméně nesmí chybět je rod a klan trpaslíka. Jméno tedy může vypadat následovně: Glebur Stříbrovous z rodu Širokoramený z klanu Drahokamu.
ženská jména: Saladra, Gindra, Bogada,
mužská jména: Gebur, Dorok, Hagad, Boragorin,
Pulčíci

Pulčíci

     Pulčíci jsou nejmenší obyvatelé, měří 0,8 až 1,2 sáhu, mají velmi drobnou postavu a mnohdy až dětský vzhled. Nikdy jim nerostou vousy. Jsou velmi obratní, dokonce v obratnosti a šikovnosti, hlavně v drobných věcech, předčí i Lesní elfy. Jelikož jejich metabolismus je rychlejší než lidský, dožívají se 3/4 lidského života. Často bývají hodináři či jinými drobnými mechaniky, často jsou také přistiženi jak se dostávají skrz zámky a nástrahy do cizích pokladnic nebo skrýší. Ale povětšinou jsou to farmáři, kejklíři, bardi zpěváci a tanečníci. Dokonce některé rody pulčíků žijí kočovný život a na své cestě baví svými kousky a představeními všechny národy Aranu.
     Domovem pulčíků je země zvaná Zlatá Marka, někdy také přezdívaná Obilnice císařství. Je to říše velkých plání, kde tento drobný národ žije, obdělává půdu a plody jejich práce z velké části živí císařství. Ve Zlaté Marce není vyloženě nějaká vláda, ale při potřebě rozhodovat se svolá Sněm. Pulčíci se modlí hlavně k Nytramovi, jenž je i jejich vzorem, a proto jsou tak pilní a pracovití.

Výhody/nevýhody:

     Všechny Obecné dovednosti je stojí o 2 méně, jelikož jsou velmi společenští a mají rádi život ve městech, kde se tyto schopnosti velmi hodí.
     Štěstí: 1x denně mohou v nějaké činnosti instatně uspět a to i v případě, kdy by jejich dovednost nebyla dostatečně vysoká k úspěchu. (Např. okradení, odemčení bedny, proplížení atd.)

Typická jména:

     Dostávají jména podle zvířat, rostlin, vlastností, popřípadě míst či věcí, nejčastěji ve zdrobnělé podobě:
ženská jména: Jasmínka, Borůvka, Hruštička, Dlouhonožka, Bloudilka, Jedlička
mužská jména: Pumprlík, Sedmihlásek, Rošťánek, Konipásek, Houžvička, Doubek, Smrček
Gnomové

Gnomové

     Tento národ se zdá býti kombinací dvou předchozích, dokonce se mnoho vědců domnívá, že tomu tak doopravdy je, že gnómové vznikli křížením trpaslíků s pulčíky, což samozřejmě zúčasnění popírají. Jsou vysocí 1 až 1,5 sáhu. Gnómové mají vousy, ale jejich ženy ne. Jsou velmi zruční jako trpaslíci, ale dokáží pracovat i na velmi drobných věcech jako pulčíci. Jsou-li gnómové potomci spojení trpaslíků s pulčíky zdědili od trpaslíků také dlouhověkost a dožívají se 2 století.
     Už od počátku patří k nejlepším řemeslníkům a jsou početnou částí cechu Technických. Zabývají se všemi možnými vědními a technickými odvětvími, od mechaniky přes stavitelství až po chemii, ve které jim téměř nikdo, až na gobliny, nedokáže konkurovat.
     Jejich domovinou je říše na západě císařství, která se jmenuje Svaz Gnómských Měst. Tento název je velmi výstižný, jelikož v říši je několik velikých měst, kde je spousta dílen a řemeslných výroben, obytné domy a jen minimum rozptýlení. Této zemičce vládne lidem volený kníže a rada Řemeslníků. Většina gnómů nemá žádné určité vyznání či uctívají Mechanuse.

Výhody/nevýhody:

     Všechny Technické dovednosti je stojí o 2 méně bodů, protože jsou to technici až do morku kostí. Magickým dovednostem se nemohou učit.
     Úspora materiálu: U jakékoliv výroby či jiné činnosti, kde je třeba surovin, spotřebují o 1 surovinu méně (minimálně však 1)

Typická jména:

     Gnómská jména se vyznačují měkkou výslovností a libozvučností (pro hráče inspirace v angličtině), zároveň nebývají příliš dlouhá:
ženská jména: Ellen, Grace, Jane, Clare
mužská jména: Paul, John, Jack, Clark
Goblini

Goblini

     Goblini byli původně dosti divoký a plachý národ a mezi inteligentní rasy se zařadil jako jeden z posledních, jelikož byl původně řazen ke skřetům a orkům, jenž jsou považování skoro za zvířata. Jsou malí, dorůstají 0,9 až 1,3 sáhu, se zelenou, žlutou či nahnědlou pletí protáhlými rysy, se špičatou bradou nosem ale i ušima. Jsou velmi chytří, vynalézaví a prohnaní ba dokonce mazaní. Jejich maximální věk je neznámí, jelikož téměř vždy zemřou při nějakém nezdařeném pokusu doprovázeném výbuchem, ale někdo tvrdí že jejich maximální věk je nízký jako u pulčíků jiní zase že je delší jak lidský.
     Nejčastěji je možné je vidět v nějaké alchymistické, chemické či jiné laboratoři, kde bádají nad prapodivnými sloučeninami, výbušninami či jinými zvláštními zařízeními. Mnoho goblinů má ještě polodivoký život, jenž naznačuje skutečnou příbuznost se skřety a orky. Goblini jsou národ kočovný, takže se nikde většinou dloho nezdrží. Ti nejchytřejší z nich zkoumají své pokusy buď v Říši Mágů nebo u Gnómů.Vzývají různé bohy, ale nejrozšířenější je mezi nimi Rendef, který jak oni tvrdí, jim daroval výbušniny, halucinogeny a jiné strašlivé chemikálie.

Výhody/nevýhody:

     Tito polodivocí a mnohdy šílení "vědátoři" dělají mnoho pokusů s různými látkami i magií, a tudíš je Všechny Technické a Magické dovednosti stojí o 1 méně bodů.
     Imunita na jedy: Z mnohých experimentů se stali goblini imunními na veškeré jedy.

Typická jména:

     Většina jmen obsahuje mnoho písmen R, T, H, G a jiné tvrdé souhlásky, podobně jako u Orků či Půlorků, jelikož i goblinština vychází ze skřetštiny, ale velmi často se ve jménech objevují měkké souhlásky jako ž, š, č, ř a jiné, proto i jména mohou znít měkčeji než u jiných skřetích ras.
Půlorci

Půlorci

     Za jejich vznik jsou zodpovědní mágové, jenž je vytvořili ve svých výcvikových táborech. V té době mágové potřebovali vojenskou podporu, ale lidé nebyli dost silní a orkové zase byli velmi zuřiví a neloajální, proto se rozhodli vytvořit optimální kombinaci. Najali mnoho lehkých žen, ale i otrokyň aby se spojili s orčími válečníky a dali tak vytvořit tuto rasu. Díky lidským matkám, nebyli tak moc divocí a zuřivý jako jejich otcové, byli několik generací šlechtěni, aby vyhovovali požadavkům mágů, byli naprosto oddaní a byli schopni používat magické předměty a nebáli se kouzel sesílaných jejich pány. Dříve se tvrdilo, že nemají vlastní vůli, a že byli jen zvířata vycvičená a poslušná mágům. Ale tento názor se rychle změnil poté, co se Půlorci vzbouřili a za přispění císařství mágy porazili, dostali své území a získali status občanů císařství. Jsou urostlí a vysocí 1,9 až 2,3 sáhu, mají bledě zelenou kůži a z úst jim vyčuhují malé tesáky naznačující jejich původ, mají nízké čelo, velkou čelist a malá skoro prasečí očka. Jsou oproti ostatním obyvatelům velmi zuřivý, vznětlivý a vynikají velkou silou. Dožívají se podobného věku jako lidé či barbaři. Jejich nová říše se jmenuje Ukhu-lele, podle jejich mučedníka, která jim byla přidělana z části Říše mágů. Zde vládne Vrchní náčelník a Sněm Náčelníků (ostatních kmenů). Nejčastěji mimo svou říši je lze najít mezi městskou gardou, vojáky, ale i jako méně talentované, zato i tak smrtící čaroděje. Uctívají Belliuse, jehož víra jim pomáhá zachovat si válečníkův řád a ne Rendefův chaos jenž vyznávali jejich předci, další jejich bohové jsou schodní s Mágy (Čtyřhvězdí, Manalea).

Výhody/nevýhody:

     Jsou to zuřiví a spolehlivý válečníci, vyšlechtěni k jedinému účelu, proto je Všechny Bojové dovednosti stojí o 4 méně bodů, ale všechno ostatní je stojí o 3 body více.
     Velká odolnost: těžké zranění je pro ně až po 4 místo 3 lehkých zraněních.
     Soužití boje a magie: jako jediní dokáží kombinovat Bojové dovednosti s Magickým probuzením.

Typická jména:

     Jsou to jména vycházející z Orkštiny, která původně vzešla z skřetštiny, nerozlišují ženská a mužská jména:
začínající na Gro- (veliký): Grothar, Gronar, Grothur, Gronug
začínající na Ugh- (mladý): Ughtar, Ughen, Ughdaroth
začínající na Gar- (hrozivý): Garthan, Garek, Garethon, Garamok
začínající na Morth- (smrtící): Morthkan, Morthgun, Morthserag, Morthjug
Lesní lid

Lesní lid

     Je jich mnoho druhů, fauni, kentauři, satyři, víly, skřítci, ale i medvědi, vlci, srnky, veverky a mnoho dalších lesních tvorů.
     Dnes je ale první skupina téměř na vyhynutí, díky velkému kácení lesů a těžbě nerostů.

Výhody/nevýhody:

     Jelikož žijí stále v lesích, nikdy nepoznali co je to civilizace, natož technika, ale ani magie, Všechny Přírodní dovednosti je stojí o 4 body méně, Bojovým se učí normálně, ale Magické ani Technické se nemohou naučit.
     Každý druh má svoje zvláštnosti, jenž si hráč smí vymyslet, musí to být ale schváleno organizátory. Např.: Víla - létání, dryáda - splynutí se stromem atd.
Demoni & Andělé

Démoni & Andělé

     Oba dva národy přišli z jiné sféry, říká se, že přišli na tento svět společně s bohem Rendefem, jenž je jejich patronem. Nikdo pořádně neví co umí a čeho všeho jsou schopní, jsou nadaní bojovníci, ale ovládají i magii. Podle všeho se v technice nevyznají. Ve své domovské sféře tyto národy spolu vedly nekonečné války, proto se ze srdce nenávidí.
     Démoni, jsou zlí, proradní a myslí jen na sebe a na svojí zálibu v zabíjení a mučení.
     Naproti tomu Andělé jsou laskaví a dobří, ale neradi do něčeho zasahují, proto se většinou straní všech sporů mezi ostatními národy.

Výhody/nevýhody:

     ???
První neboli Prastaří

První neboli Prastaří

     Ty nejstarší legendy vyprávějí o pradávném národu, jenž žil na počátku, dříve než existovaly ostatní rasy. Tento národ byl velmi vyspělí a moudrý, ovládali jak techniku tak i magii a dokázali je i vhodně skloubit, tak aby si navzájem prospívali a né se rušili. Postavou mají připomínat člověka, či spíš vysokého trpaslíka, rostou jim vousy, ale uši mají špičaté jako elf, jinak by se od ostatních národů neměli odlišovat.
     Podle legendy jejich říše zanikla, ale nikdo neví proč... Že by přírodní katastrofa? Nebo se zničili sami nějakým vynálezem či kouzlem? Tato záhada snad nebude nikdy odhalena. Ale civilizace jako taková zcela nezmizela, občas se naleznou staré ruiny, vzhledem nepřipomínající žádnou ze známých architektur. V těchto ruinách se dají nalézt svitky s kouzly jenž dnešní mágové nedokáží, tyto kouzla nemají žádný negativní efekt na stroje. Dají se zde nalézt i prapodivné stroje, které nenarušují kouzla, jsou velmi důmyslné a velmi technicky vyspělé, že i leckterý trpasličí mechanik se udivuje nad tím jak přístroj může vůbec fungovat.
     Je zde ale i další legenda, jenž tvrdí, že První úplně nevymřeli, ale že jich malá část přežila do dnešních dnů a schovává svou pravou identitu. A další část této legendy říká, že se povedlo jedno město této prastaré rasy zachovat, že existuje bájné město plné pokladů, magie a výjimečných strojů, ale k němu mají přístup již jen zbylí přeživší První. Proto když se objeví někdo kdo je trochu záhadný a má nějaký znak toho že by mohl být Prvním, tento nebožák je zajat, vyslýchán a mnohdy mučen, aby prozradil jak se dostat do bájného města. Kdo ví, co je na tom pravdy...